Monday, February 5, 2007

Interview with the Olinda (swedish)



Jaha ,då var det dags för min nya lilla blogg på Oplounge.
Efter en skön tid på en skön tidning “Solo” så har jag bestämt
att skriva här på Oplounge och dela med mig av mitt galna liv.
Och till alla rövhål som inte like my sexy ass, fuck off!
Jag vill klargöra några små detaljer som press och media tycks
ha missat.

1) Jag bor inte i L.A !!!
2) Alla video klipp som jag och patrick gör är givetvis med
glimten i ögat och till alla lirare som sitter i sina stugor och
blir skitförbannade, too bad and I couldent care less.

Jag jobbar med L.A och är där ibland eftersom jag arbetar
med att utveckla manus till två filmer.
Jag reser väldigt mycket och träffar många sköna människor,
vissa kända och andra som vill bli det och vissa som just
don’t give shit. Jag blir full i skratt när jag läser om vad
som händer i Sveriges medievärld för inget har ändrats
och jag tror inte mycket kommer att hända på den fronten.

Till er som anser att jag borde flytta kan jag ju då tillägga
att jag flyttade redan i Maj så nu kan ni ju irritera er på
det också. Om jag levt i Sverige på slutet av 1500 talet
så hade jag antagligen bränts på bål för länge sedan, på
ett sätt så har media och en del av folket redan gjort
det också.

Jag är kvinna och har åsikter och står för mina åsikter,
ingen höjdar kombination i Sverige “jämlikhetens shangrila”
Jag är inte perfekt men jag bjuder på mig själv och jag
ger skit lika mycket som jag tar och det får ju an liten
kicka inte göra. Om jag hade haft sex på TV och kört
det vanliga bimbo racet och kört en Rosing så hade jag
varit lättare att tycka om. Varför då kanske några av
er undrar, jo det är lätt att tycka synd om offret och
vältra sig i hennes misär skratta åt henne och känna
att de kanske inte har det så dåligt ändå. Så kommer
“stora stygga Olinda” Bitchen ,slynan, media horan, äcklig
vidrig och bara så jävla irriterande så man vill kräkas.
Jag ber inte om ursäkt jag backar inte och jag skrattar åt
alla mindre begåvade små människor i ansiktet och
vänder på klacken och går.

Hur vågar hon säga att Sverige inte är perfekt, hur vågar
hon hoppa på alla underbara folkhems hjältar och artister
som anses vara national ikoner, fy fan! Om jag inte rest
och om jag inte bott utomlands och om jag inte träffat så
många sköna människor under alla dessa år så hade jag
antagligen tagit åt mig och till och med inte varit den
person som jag är i dag men nu är jag det and I like it.

Jag påminner många Svenskar om hur mycket deras liv
suger och alla drömmar de gav upp på vägen och därför
så skall häxan brännas på bål. Jo visst hade jag kunnat
varit en medelmåtta som inte står för något och som inte
våga ställa sig upp och säga ifrån för tro mig det hade varit
jäkligt mycket lättare men nu är jag antagligen mentalt
efterbliven som så många gladeligen vill påstå och ful
också för den delen så jag fattar inte.Vissa uppskattar min
rapphet och humor och det är till dem jag skriver och till
dem som vi här på Oplounge riktar oss åt, till alla er som
lägger ner tid till att kommentera negativt och även kikar
på Oplounge så kan vi bara säga tack så hemskt mycket för
publiciteten.

Nu till något betydligt trevligare ämne nämligen moi.
Några saker som många inte vet om mig, jag älskar hårdrock
och film och då speciellt den underskattade skräck gengre,
och absolut älskar alla ämnen som politik, religion och historia.
Matlagning är något jag ägnar mig åt var dagligen och jag
är dessutom en pedantisk städ freak och enligt Patrick
ibland lite för ivrig när det gäller att clean the house.

Jag äskar djur och barn för de bara är så ärliga och uppriktiga
och djur för att de har clean souls så att säga. Jag är en sportig
brud som faktiskt älskar att ta de där skogspromenaderna
och jag tycker om att fiska.

Jag är kapitalist men med ett hjärta och anser att det är för
lite glam i Sweden och alldeles för mycket lagom. Jag är en
aning sjuk i huvudet men har ett hjärta av guld och om min
familj eller vänner sitter i skiten så finns jag där.
Jag äskar att träffa nya människor och de får gärna var
annorlunda och lite galna.
Nu börjar det här låta som en patetiskt kontakt annons
så until next time my friends…

Xoxo
Olinda 666

1 comment:

doorinthefloor said...

hej olinda. du har så rätt i mycket av det du säger, även om det är störande att din stavning är högst beklaglig.